Písně Jaroslava Ježka v lyrickém podání kytaristy Libora Šmoldase
Listopadový jazzový koncert z cyklu Hudba na hradbách Bastion 2019 byl pojat velmi komorně. Libor Šmoldas (1982) je naším předním jazzovým kytaristou, skladatelem a pedagogem, který pravidelně vystupuje v různých uskupeních i na mezinárodní scéně. Na Bastionu představil svůj sólový program Jaroslav Ježek Story.
Listopadový jazzový koncert z cyklu Hudba na hradbách Bastion 2019 byl pojat velmi komorně. Libor Ĺ moldas (1982) je naším předním jazzovým kytaristou, skladatelem a pedagogem, který pravidelně vystupuje v různých uskupeních i na mezinárodní scéně. Na Bastionu představil svůj sólový program Jaroslav Ježek Story. Známé Ježkovy písně zazněly v jeho něžném jazzovém pojetí komorně a lyricky. Ne nadarmo se říká, že kytara patří mezi nástroje, které mohou nahradit celý orchestr, a u tak skvělého hráče, jakým je Libor Ĺ moldas, to platí dvojnásob. V jazzu je obvyklé, že interpret přetváří původní písně po svém a nejinak tomu bylo i tentokrát. O to příjemnější bylo zaslechnout, jak si diváci při Ĺ moldasových improvizacích slavných písní Osvobozeného divadla pobrukují. Nechyběly hity jako Tmavomodrý svět, Ezop a brabenec, Golem, Nebe na zemi, Klobouk ve křoví a další. Libor Ĺ moldas přidal ke skvělé muzice i poutavé průvodní slovo, ve kterém připomněl Ježkův Modrý pokoj v Kaprově ulici nebo slavný film Pudr a benzín. Jako interpret chodící a hrající výhradně bos svou jazzovou kytarou doložil, že Ĺ aty dělaj člověka, nikoliv boty. Závěrečnou píseň Nebe na zemi věnoval nedávno zesnulému saxofonistovi a kamarádovi RosĹĄovi Frašovi. Koncert byl důkazem, že není třeba mnoho nástrojů ani hlasitosti k velkému hudebnímu zážitku. A plně koncentrované publikum to náležitě ocenilo dlouhým a uznalým potleskem.
Text: J. Ĺ olcFoto: vin